Ritme - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Corina Verweij - WaarBenJij.nu Ritme - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Corina Verweij - WaarBenJij.nu

Ritme

Blijf op de hoogte en volg Corina

25 Augustus 2015 | Curaçao, Jan Thiel

Bon dia.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Dat komt eigenlijk omdat we nu allemaal ons ritme krijgen.

3 augustus hebben we onze dozen (waren er veel)met onze eigen spullen kunnen uitpakken. Elke doos die je openmaakte had je zo van WAT ZAL DIT WEER ZIJN. Het leken wel cadeautjes. De verhuizers in Nederland hebben goed hun best gedaan want er is nog geen glas kapot gegaan. Kan ook niet anders want ze hebben voor 1 glas ongeveer 4 vellen papier gebruikt. Dus ken je nagaan wat een werk het is geweest om alles uit te pakken. Maar het is het waard geweest want het is gewoon fijn om je eigen spullen te hebben.

Zondag 16 augustus zijn we naar Porto Marie geweest. Dat is een strandje hier 20 minuten vandaan. Even nog relaxen voordat de meiden weer naar school gaan.

Maandag 17 augustus was de eerste schooldag van de meiden. Het was vroeg opstaan want ze moesten om kwart over 7 op school zijn. Dat was wel even vroeg, half 6 op. Daar kregen ze hun rooster en de klas bij wie ze zaten en om kwart over 9 was het alweer klaar.

Die dag hebben wij ook ons eerste visite ( Pamela) vanuit Nederland gehad. Wij kennen haar van de wandelingen op zondag. Wij liepen altijd met Reno door de toeren in Buren en zij kwam vanuit Geldermalsen met 2 Berner sennen om te wandelen in Buren. Ze is stewardess bij KLM en stuurde mij een bericht via whatsapp dat ze naar Curaçao toe moest.

Zaterdag 22 augustus heb ik mij ingeschreven via defensie om een natuurwandeling te maken. Je zou denken hebben ze op Curaçao natuur. JA DUS. De wandeling begon om 7 uur in de ochtend. Dus niet uitslapen. We starten bij landhuis Ascencion, langs de weg naar Westpunt. Deze wandeling gaat door een stuk verleden tijd van de plantage Ascencion, dat zien we aan de verschillende putten en dammen. Bij de boca gaan we naar de noordkant, van waaruit het meestal lukt om schildpadden te ontdekken. Die hebben we ook zien zwemmen. Je moest snel kijken want voor je het wist gingen ze alweer koppie onder.(dus ze kunnen ook snel zijn de schildpadden. Zou je niet verwachten wanner je ze ziet lopen) Vanuit een hoger gelegen open grot hebben we een prachtig vergezicht over de noordkant. We bezoeken Boca Patrick met zijn mooie kalkwanden en de suplado. Vanaf de zandweg worden we met pick up teruggebracht naar het beginpunt. Was een mooie wandeling van 3 uur. Ik snap ook wel dat ze dit zo vroeg mogelijk doen want het na een half uur wandelen liep je al te zweten. Dit doen ze elke 3e zaterdag van de maand en elke keer ergens anders.

Dus zoals je kunt lezen krijgt iedereen zijn ritme.

Bij deze ons adres.

Aoo N. Verweij
WID 94002
Napo 406
3509 VS UTRECHT

De pakjes moeten voorzien zijn van een (groene) CN-22 douanesticker. Te verkrijgen bij een postkantoor. En vermeld de afzender, hierdoor kan onbestelbare post "retour afzender".

Passe bon a dia. Ayo

• 25 Augustus 2015 - 16:25

Denise:

Fijn dat jullie je draai een beetje hebben gevonden! Ik ga eens een ouderwetse brief schrijven binnenkort...dikke kus voor iedereen!

• 25 Augustus 2015 - 20:08

Bauke:

Klinkt allemaal goed, fijn dat jullie nu je eigen spulletjes hebben.
    Kan je, je eindelijk echt thuis voelen.
    De kids vroeg op voor school? Blijf dat wel goed gaan?:)
    Mooi dat je die wandelijngen doe. best interesant.
    Je kan ook schildpadden kijken als je ga duiken hoor..

Jullie gaan het echt wel maken daar..

Groetjes Bauke....

• 25 Augustus 2015 - 20:23

Petra:

Eindelijk je eigen plek kunnen maken. Lekker, dan kan je verder vooruit. Veel plezier.

• 31 Augustus 2015 - 18:57

Tiny:

Wat fijn dat jullie je draai al een beetje gevonden hebben. Het is toch een hele stap en kan ik nog steeds niet aan het idee wennen dat jullie zo ver weg zijn. Kan niet wachten tot het december is en ik jullie huis en jullie plekje eindelijk kan zien. Dikke kus voor allemaal